Kansalaistoiminnankeskus Matara on päättänyt lisätoimista koronaviruksen leviämisen hidastamiseksi.

Mataran säännölliset toiminnot perutaan toukokuun loppuun saakka: Mataran päiväkahvit, Arki-infot, Bingot, Ekokorupajat, Askartelua aulassa.

Mataran tilat pidetään toistaiseksi avoinna, tiloja voi edelleen varata ja asiakkaita palvellaan. Mataran aulassa voit käydä lukemassa päivät lehdet, käyttää yleisötietokonetta ja OLKA-terveystietopistettä. Kirjastosta löytyy luettavaksi kirjoja ja kohtaamisten pöydässä voit käydä vaihtamassa kuulumisia.

Matara tehostaa entisestään siivousta. Otimme Matarassa käyttöön tehostetun kosketuspintojen siistimisen. Tähän kuuluvat pinnat, jotka ovat asiakkaiden ja henkilökunnan kosketuspintoja mm. oven kahvat, kaiteet, pöytien ja tuolien pinnat pyyhitään useampaan kertaan päivässä. Lisäksi Mataran aulan ja A-käytävän wc:t (yleiset wc:t) pestään kaksi kertaa päivässä.

Tiloissa liikkuvia henkilöitä on opastettu riittävään käsihygieniaan (mm. käsienpesuohjeet). Mikäli olet flunssainen tai sinulla on flunssan oireita, pysyttelethän kotona.